Current news

Training and Movement Science: Stellenangebot

In dem über Exzellenzmittel geförderten Projekt „Work-LiFE“ wird ein körperliches Trainingsprogramm für ältere Arbeitnehmer*innen entwickelt und evaluiert. Die Stelle (TV-L E13; 50%) ist zunächst auf 2 Jahre befristet und bietet die Möglichkeit zur Promotion.

Online-Lektüreseminar “Wissens- und Wissenschaftsgeschichte des Wohlfahrtsstaates”

Im Rahmen der gemeinsamen Jahrestagung der Gesellschaft für Geschichte der Wissenschaften, Medizin und Technik (GWMT) und der Gesellschaft für Technikgeschichte (GTG) 2021 findet ein Online-Lektüreseminar zum Thema "Wissens- und Wissenschaftsgeschichte des Wohlfahrtstaates" organisiert von Verena Halsmayer, Eric Hounshell und Monika Wulz statt.

Weitere Informationen zur Veranstaltung finden Sie hier.

IDUS Run

Der IDUS-Run 2021 steht vor der Tür. Am 20.09.21 wird eine Stunde für die eigene Hochschule gelaufen.

Announcement: Seminar "What counts? Material, Physical and Psychological Dimensions of Serious Gaming".

In the winter semester 2021, under the direction of Prof. Dr. Beate Ochsner, Prof. Dr. Steffen Bogen and Prof. Dr. Ulf-Dietrich Reips, the seminar "What counts? Material, physical and psychological dimensions of serious gaming" with the following content:

The seminar will be about numbers or calculations around gaming. The whole thing could also be summarized under the motto of "calculating games": The question of what counts in a game can be asked with regard to the dimensioning of materials

Social and Health Sciences: New Publication in IJBNPA

Martina Kanning and Christina Niermann published with Marco Giurgiu and Ulrich Ebner-Priemer from the Karlsruhe Institute of Technology (https://www.sport.kit.edu/Forschung_Psychologie.php) an article describing how contextual factors of prolonged sitting bouts are associated with momentary affective states.