Current news

Das Paradox des Seitensprungs

Soziologen haben erforscht, wann Menschen fremdgehen – und was danach passiert. Dabei offenbart sich auch ein interessanter Unterschied zwischen Frauen und Männern.

Times Higher Education World University Ranking 2022

Start of ZUKOnnect and Herz Fellowships

We welcome our new ZUKonnect and Herz Fellows that joined the Zukunftskolleg on 1 September 2021 virtually for one year. They will be on-campus for 3 to 4 months from autumn 2021.

Studierende vor Tafel

THE World University Ranking 2022

Die Ergebnisse des THE World University Rankings 2022 wurden veröffentlicht. Die Universität Konstanz erreicht im weltweiten Vergleich eine Platzierung in der Ranggruppe 201-250 (im Vorjahr 251-300). Deutschlandweit wurde der Rang 23 erreicht (im Vorjahr Rang 25).

Light-induced shape shifting of MXenes

Femtosecond light creates switchable nano-waves in MXenes and moves the materials’ atoms at a record-breaking speed – discovery made by physicists from Konstanz and Zurich