Current news

New Policy Paper on Perceptions of Inequality in Germany

Luna Bellani, Nona Bledow, Marius Busemeyer and Guido Schwerdt have published a new policy paper on perceptions of inequality in Germany, based on data from the "Inequality Barometer". The paper shows that German respondents tend to misperceive and underestimate the true extent of inequality. The paper can be found here.

The importance of quantitative teaching in the political science

In a new article published in the Journal of Political Science Education, Gianna Maria Eick, Erik Gahner Larsen, Ben Baumberg Geiger and Trude Sundberg use administrative records to examine the impact of quantitative methods teaching on students’ overall performance. The results show that students subject to more quantitative methods teaching obtain significantly better marks throughout their studies. Read more here.

Neue Funktionen in BigBlueButton

Unsere BBB-Server haben ein Update mit vielen neuen Funktionen bekommen:

16 mögliche Breakout-Rooms, bis zu 300 TN, Umfragen mit Freitext-Antworten, neuer Datensparmodus für Mobilgeräte, Handballenerkennung für das iPad mit Stift im Whiteboard, Texterkennung, höhere Videoauflösung, Verbindungsanzeige, Handheben-Funktion und Paging.

Universitärer Schnelltest CE-zertifiziert

Universität Konstanz ermöglicht Corona-Screening für Arbeitnehmer*innen über hauseigenes Testverfahren – PCR-basierte SARS-CoV-2-Schnelltests nun CE-zertifiziert

Universitärer Schnelltest CE-zertifiziert

New Master Student

We are happy to announce that Jessica Geppert has joined the group as a new master student.